יום רביעי, 12 במרץ 2008

שיתוף מנסיוני בעבודה עם וויקי

באחת ממטלות הקורס טכנולוגיה ולמידה נתבקשנו ליצור מעין מאגר מושגים מתוך התכנים הנלמדים בקורס.
היה על כל סטודנט לכתוב הגדרות לשני מושגים ולהתייחס לפחות לארבעה מושגים של אחרים.
בתחילה חשבתי שהרעיון נפלא וכתבתי את שני המושגים שלי (אחרי מחשבה והשקעה רבה)
אך עד מהרה הצטערתי לגלות שאנשים "הסתערו" על מושגי מחקו, שינו , הוסיפו והנורא מכל הפכו את הגדרת המושג לשגויה .
היות והציון שלנו הושפע ממידת השתתפותנו בוויקי החברים לא תמיד הקדישו זמן ומחשבה לתכנים ולתחושות של האחר.
אשמח לשמוע תגובות או חוויות דומות ואחרות שחוויתם בעבודתכם עם וויקי.
מיכל

7 תגובות:

דני אמר/ה...

שלום מיכל,
ברכות לפתיחת הבלוג.
אני מבין שהחוויה הראשונה שלך בכתיבה בויקי הייתה לא מוצלחת...
החוייה שלי הייתה אחרת: כשלמדתי את הקורס הזה והתנסיתי בכתיבה של מונחים, חשתי גאווה מסויימת על כך שערך "שלי" שונה ועודכן. לא ארהיב עוז לומר שמדובר ביצירת פאר שאני חתום עליה אך מצאתי עצמי סקרן לגבי הניסוחים החדשים שעמיתי מביאים מטעמם. אכן לעיתים התיקון היה שולי ונעשה מתוך 'חובת המטלה' אך לעיתים היה בכך ערך נוסף ששיפר את הכתיבה.
התחושה שאת מתארת מביאה לידי ביטוי את צידו של הכותב- כיצד הרגשת כשערכת שיוניים במונחים של אחרים? האם מצאת ערכים הדורשים תיקון רציני בשם 'האמת המשתופת'? מה הייתה תחושתך הפעם בתור ה'מסתערת'?
(ואולי לא הסתערת ונהגת ברגישות ועדינות?)
דני

nitzhia אמר/ה...

היי מיכל
זה הקורס הראשון עבורי בו אני מתנסה בשימוש בויקי .
אני די מבינה את תחושתך המעיקה כאשר השימוש בויקי הופך למשימת חובה .
אני חולקת על הניסוח של דני שצריך ל"הסתער" - ניסוח מבהיל .
האם זו מטרת הויקי ??
נצחיה.

דני אמר/ה...

הבלוג אומנם של מיכל אך נראה מהערתה של נצחיה שהיא הבינה אותי לא נכון: בשום מקום בהערה שלי לא עודדתי הסתערות! המקור לניסוח המדובר נמצא בפוסט של מיכל המתארת את תחושתה. לא שלי. מה שכן כתבתי הוא- שמעניין להתבונן גם על הצד השני בו אנו עורכים מונחים של אחרים. ולבחון את יחסנו ל'הסתערות' כשאנו אוחזים במקלדת...
דני

yonit goren אמר/ה...

הי מיכל
אני מסכימה , אני חושבת שהויקי הוא כלי דורסני וולגרי.
הוא לא חייב להיות כזה אך תמיד באיזה שהוא אופן הוא נהפך ללא נעים.
בברכה, יונית

למידה בסביבת וויקי אמר/ה...

דני שלום,

ראשית תרגיש חופשי לכתוב ולהגיב בבלוג שלי (מסתבר שגם מהכלי הזה אני לא ממש נהנת)
באשר לענייננו, אני בהחלט נהגתי ברגישות כאשר ערכתי מושגים של אחרים.
השתדלתי להוסיף, להרחיב ולהבהיר ולא למחוק או לשנות.לשאלתך כיצד הרגשתי חשבתי שזה מיותר לציין שאני לא "מהמסתערים" (מוסר כפול?!)
מיכל

tmima אמר/ה...

שלום מיכל
זו החוויה הראשונה שלי בכתיבה בסביבת הבלוג,המשמש כמאגר מידע המתבסף במשך הקורס.
הבלוג שלי גם על סביבת הויקי את יכולה לצפות בתוכו ולשלוח לי תגובה חוזרת.
תמימה

shulamit אמר/ה...

שלום מיכל
אני חייבת לומר שבהחלט הויקי הוא כלי שיכול לעורר תחושות כאלה, יחד עם זאת בחוויה שלי אני אפילו ביקשתי באופן ספציפי שיוסיפו משהו לחלק שלי ואם יש צורך שישנו.
אני חושבת שבגלל שכבר בהתחלה במפגש עם נילי הועלה הנושא הזה של מישהו שכותב ומשנה את החלק שלי אז כביכול שיניתי את החשיבה על הויקי ואולי עצרתי את התחושות לגבי שינויים שיעשו??
שולמית