יום שני, 7 באפריל 2008

הרהורים נוספים...

ממעט התגגובות המעורבות שקיבלתי , אני נוטה לחשוב שיעילות השימוש בוויקי היא לא מעט תלויית אישיות.
כמו כן יש משמעות למטלה, לדרישה, האם השימוש בוייקי הוא חובה או רשות? האם ניתן ציון על השתתפות?
בקורס הנוכחי לא ניתן ציון על הכתיבה בוויקי ואכן , האווירה היא לא "קרבית".

4 תגובות:

יוסי ברק אמר/ה...

היי
מסכים איתך כי לעיתים רמת הקרביות והעניין שיש להמשתתפים בכתיבה בויקי יכול להיות תלוי ציון.
עם נבחן את מיזמי הויקי הגדולים ביותר כמו האינציקלופדיה החופשית של ויקי ומיזמים אחרים שבהם אנשים כותבים ועורכים ערכים ללא קבלת קרדיט או תמורה נראה כי לא קיימת כלל אווירה של תחרות או קרביות אלא להיפך - רצון אמיתי לתרום ולשתף ידע עם כלל הגולשים והאנושות.
יוסי ברק

דני אמר/ה...

שלום,
ברור שהשימוש בויקי, כמו בתוכנות אחרות, תלוי באישיות וככל שהסביבה הממוחשבת תאפשר ריבוי פנים וצורות של זהויות, כן יגדל ההשימוש בה. יחד עם זאת אני מוצא את 'חוסר הקרביות' מועיל מאד: אצלנו בקורס יודעי דבר ממהרים להגיב והדיון מקבל מהר מאד גישה מדעית של מומחים וכמעט ואין מקום להביע דעה להדיוטות מתלמדים... מי שלא ממהר להגיב או מי שמעבד את השאלות והמאמרים לאט יותר.
שימי לב כמה מהדיונים בפורום מתנהלים כשיחות צוות של מעט אנשים מבין כל משתתפי הקורס- לדעתי זה מלמד משהו על מידת ההתערבות של המרצים וגם על הדינמיקה שבין חברי הקורס שלא מעודדת השתתפות קהל רחב יותר. האם "כל דאלים יגבר?"
במערכת הויקי יש מקום לכל פרט בקבוצה לתרום את חלקו ולכל משתמש יש יכולת לערוך ולהגיב למאמר חברו. וכל תרומה בהבניה המשותפת באה לידי ייצוג סטטיסטי וניתנת לביקורת ולהערכה. וגם יש זמן ומקום לאלו מאיתנו הזקוקים למעט יותר זמן, כמוני למשל.
דני

nitzhia אמר/ה...

הי מיכל.
אכן, הידיעה שהכתיבה בויקי תלויית ציון מאד לא נעימה ואף מעיקה. בקורס הנוכחי אכן לא ניתן ציון על הכתיבה וטוב שכך ! האוירה בהחלט נינוחה ולא לוחצת ויחד עם זאת קיימת כתיבה ורצון לכתוב ולשתף .
נצחיה.

yonit goren אמר/ה...

היי
למרות שלא ניתן ציון בקורס זה על הכתיבה בוויקי אני עדיין מרגישה כי שי רוח קרבית. כל אחד רוצה להבליט את עצמו ואת תרומתו וזה בא על חשבון דריסתם של אחרים