יום שבת, 24 במאי 2008

נושא חדש- פורומים

מבחינתי נושא הוויקי מוצא ואני בוחרת לשתף אתכם בשימוש בפורומים בבית ספרי.
באתר הבית ספרי שלנו יש פורום לכל כתה ופורום מורות.
פורום המורות לא כל כך פעיל . באשר לפורומים הכתתיים חלקם פעילים מאוד וחלקם לא.
בכתתי ההתחלה הייתה קשה, אך כאשר עבדתי עם הילדים בחדר המחשבים בבית הספר
ולמדנו צעד אחר צעד כיצד להשתמש בפורום החלה בו פעילות רבה. מסקנתי היא שעל אף שאנו
סבורים שהיום הילדים מומחים במחשבים יותר מאיתנו, עדיין יש צורך להכשירם לקראת כל כלי חדש שאנו מכניסים למערכת.

3 תגובות:

shulamit אמר/ה...

מיכל
ילדים מומחים יותר מאיתנו בשפת המחשב = ב"מחשבית" כי הם נולדו לתוך המחשבים ואנו מעודדים אותם להתעסק איתו. יחד עם זאת כאשר צריך ללמוד כלי ליישום חינוכי הם חוזרים להיות התלמידים שלנו עם הקשיים הרגילים או בואי נאמר שלא לגמרי רגילים כיוון שילד שמתקשה בכל מקצוע אחר אבל מבין את שפת ה"מחשבית" אולי יתמודד טוב יותר. אין ספק שהמחשב עבורם הוא משהו טבעי ביותר וכל התעסקות איתו עבורם היא כמו משחק להבדיל מאיתנו המבוגרים שהיינו צריכים ללמוד את הכלי. הם לא פוחדים להעז ולנסות בעוד שאנו יותר חוששים ממה שילך לנו לאיבוד אם נעז...
לא אשכח את השיחות שהיו לי לפני שנים לא מעטות עם מורות שהיו צריכות להיכנס לחדר המחשבים החדש בבי"ס שטענו שהן לא מוכנות להיכנס למקום בו התלמידים שולטים בכלי והן לא!!
כאשר הסברתי להן שהילדים שולטים בכלי לצרכים המשחקיים שלהם אבל למשל בוורד הם כלל לא שולטים. מה שקרה בהדרגה המורות החלו להיכנס ולראות שצדקתי וגם שלהיעזר בתלמידים זה לא כל כך נורא ואיום! ואני חייבת לציין שהמורה שהכי התנגדה להיכנס הפכה להיות מובילה בתחום...
שולמית

yonit goren אמר/ה...

הי מיכל
ילדים בחטיבה הצעירה מצויידים בידע הנחוץ להם באופן קונקרטי. הם מעולים במשחקים, במה שהם לומדים בשיעור מחשבים, קצת מהבית וזהו. כדי ללמד אותם טכניקות חדשות יש להראות להם שלב אחר שלב את הצעדים הנדרשים אחרת הם הולכים לאיבוד. טוב עשית איתם שהראית להם בחדר המחשבים את הפעולות הנדרשות, כך הכנס בהם רצון להיפתח לדברים חדשים במחשב בכלל ולהשתתף בפורום הכיתתי בפרט.
יונית

nitzhia אמר/ה...

הי מיכל.
אין לי ספק שאת שידרת לתלמידיך שליטה וביטחון, יעילות של המחשב ותרומתו ולכן תלמידי כיתתך פעילים בפורום הבית ספרי. מאידך מורה שלא ממש מעוניינת או לא מרגישה בנוח עם כל מה שמסביב למחשב אני בטוחה שמידת השימוש בפורום הכיתתי יבוא לידי ביטוי .
נצחיה.